torsdag 5 december 2013

En speciell dag

Det var en  tisdag kväll på sommaren för många år sedan. Jag hade överraskat min bästa vän som hette Suad genom att förbereda en väldigt trevlig födelsedagsfest. Jag ringde till alla vänner som jag och min bästa vän kände och sa till dem “Jag vill överraska Suad på hennes födelsedag”.Alla vänner hjälpte mig med bl.a. pengar.Jag berättade för mina föräldrar att jag ville fira Suads födelsedag hemma, eftersom vi hade en stor matsal, vilket de tillät mig. Jag och mina syskon dekorerade matsalen, och mina kompisar köpte mat, kakor, läsk, och tårta. Jag ringde till Suad  och  sa till henne att jag skulle gå på bio och att hon måste komma till mig kl 19.00 vilken var precis den tid som vi hade kommit överens om med de andra kompisarna för att överraska henne. Jag och mina vänner släckte lampan och gömde oss i matsalen. Efter en liten stund kom Suad precis kl 19.00 och knackade på dörren. Jag sa till min lilla syster “Öppna dörren till henne och säg att hon ska vänta på mig i matsalen”. Hon kom till matsalen och tände lampan. Då sjöng vi tillsammans “Happy birthday to you” för henne och hon var jätteglad.

Samia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar